Samle inn penger med salg av digitale skrapelodd!
Den enkleste dugnaden dere kan arrangere.

Dette lurer mange på

For å sette opp en innsamlingskampanje der dere kan selge digitale skrapelodd må organisajonen logge seg inn på styreportalen.no og gå inn på "Moduler --> Digital dugnad".

Hvis din organisajon ønsker å være med send oss en epost på post@styreportalen.no.
Når innsamlingskampanjen er avsluttet vil pengene som er samlett inn bli utbetalt innen 10 dager.
Innsamlingskampanjen varer i 14 dager.
Prisen på et skrapeloddene er 50,- kr pr lodd.
Hvert lodd koster 50,- kr.
Av dette går 33,- kr til organisasjonen.
Resterende går til å dekke transaksjonsavgift, premier, logistikk, frakt, administrasjon, drift av tjenesten og videre utvikling.
Ja, det kan du.
Dette gjøres via styreportalen.no under fanen "Moduler --> Digital dugnad".
Styreportalen skaffer alle gevinstene.
Organisajsonen som setter opp innsamlingskampanjen trenger ikke å tenke på dette i det hele tatt.
Vi velger ut premier som passer godt for din organisasjon.
De som vinner har mange gevinster de kan velge i mellom.

Digital Dugnad - Salg av digitale skrapelodd!

Digital dugnad er en innsamling der organisasjoner, lag og foreninger kan selge digitale skrapelodd. Det er en ny super-enkel og rask måte å samle inn penger. Det påløper ingen kostnader under gjennomføring av en innsamling. På bare et par minutter er man i gang med en innsamlingskampanje.

Ved å benytte lenken vil en kunne kjøpe digitale skrapelodd med Vipps og disse kan skrapes direkte på mobilen, nettbrett eller laptop. Hvert lodd koster kr 50,-.

Loddene er forhåndstrukket så de som kjøper får vite med en gang om de har vunnet eller ikke.Dersom en vinner kan man velge mellom et utvalg av gevinster og produkter som leveres gratis hjem. Se noen av våre flotte premier under.
Dere tjener:
kr 19 800,-
  • Medlemmer:
  • Lodd per medlem:
Hvor mye tjener vi på innsamlingen?

Se hvor mye dere kan tjene

  • Hvert lodd koster 50 kr. Det er mulig å kjøpe flere lodd på én gang.
  • 33 kr går til korpset per solgte lodd. Resterende går til å dekke premier, transaksjonsavgifter, logistikk, frakt og administrasjonskostnader.
  1. Få tilgang til Digital Dugnad i Styreportalen. Modulen kan dere bestille og åpne gjennom siden: styreportalen.no/digitaldugnad

  2. Når tilgang er gitt vil Digital Dugnad være tilgjengelig under Moduler.

  3. Opprett en ny konto for korpset i Styreportalen og dobbeltsjekk/bekreft informasjonen som er registrert. Denne informasjonen kan også redigeres i ettertid.

  4. Trykk Opprett innsamling - Grønn knapp oppe til høyre.

    STEG 1: Informasjon 
  5. Skriv inn:
        - Tittel
        - Kort beskrivelse av hvem som samler inn penger og hvorfor
        - Opprett en startdato. Innsamlingen varer 2 uker f.o.m denne datoen.
         - Legg til et bilde. F eks av korpset. 

    STEG 2: Velg deltakere
  6. Vi anbefaler å velge alle medlemmer. Dette kan redigeres i ettertid om ønskelig. Listen over medlemmer kan filtreres.

    STEG 3: Oppsummering 
  7. Dobbeltsjekk all informasjon og velg deretter Publiser når dere er klar for å sette i gang kampanjen.

  8. Ved publisering av kampanjen går det ut en e post til administrator og deltakere med informasjon. Vedlagt vil deltakerne finne sine private kampanjelenker som kan deles i sosiale medier i tillegg til sin egen QR-kode.

  9. Det vil komme regelmessige statuseposter til både administrator og deltakere med informasjon om hvor mange digitale lodd som er solgt.
Det er gratis å sette opp innsamlingen. Varigheten på innsamlingen er 2 uker.
                    
  • Hvert lodd koster 50 kr. Det er mulig å kjøpe flere lodd på én gang. 

  • 33 kr går til korpset per solgte lodd. Resterende går til å dekke premier, transaksjonsavgifter, logistikk, frakt og administrasjonskostnader. 

  • Når innsamlingen er ferdig overføres fortjenesten fra innsamlingen til korpsets konto innen 10 dager   

Eksempel: Dersom deres korps har 40 medlemmer og alle selger 15 lodd hver så tjener korpset: 40 medlemmer x 15 lodd x 33 kr = 19 800 kr 
Styreportalen står for administrering av premier og utsending av disse slik at korpset kun trenger å fokusere på innsamlingen.
Hvert lodd har 9 felter som må skrapes. Dersom loddet har 3 like symboler er det et vinnerlodd.
Vinnersannsynlighet er 1 : 50 
  • Sett et mål på antall solgte billetter per medlem. Da vil alle deltakerne ha et klart mål på hvor mange de skal klare å selge. Flere har gitt tilbakemelding om at det har vist seg suksessfullt å ha en salgskonkurranse hvor de beste selgerne får en “premie” for økt motivasjon. Dette er helt valgfritt og opp til korpset. 

  • Oppfordre deltakerne til å dele sin private kampanje-lenke på sosiale medier eller direkte til familie og venner. Lenken kan også kopieres, sendes på mail og lastes ned som en QR-kode. Gjerne del flere ganger.  

  • Få tydelig frem hvorfor dere samler inn penger. Kanskje er det innsamling av egenandel til tur? Penger til instrument. Nyskrevet musikk? Grunnene er mange så vær tydelig, da blir det mer personlig

  •  Se flere tips til hvordan få en suksessfull innsamling under
  1. Del innsamlingslenken så bredt som mulig på både sosiale medier som Facebook og/eller på direktemeldinger som SMS, Messenger og e-post. Lenken bør distribueres via flere kanaler for å nå flest mulig.

  2. Tips alle i nær familie, venner og bekjente fra hele landet om innsamlingen. Hvem som helst kan bidra og dele lenken videre.

  3. Inkluder en personlig melding når du deler lenken om f eks. hvorfor dere samler inn penger.

  4. Dørsalg: Det er fullt mulig å gå fra dør til dør å selge lodd. Da kan en bare scanne den delte QR-koden. Her er det bare fantasien som setter grenser! Gå gjerne flere sammen 🙂

  5. Formål: Vær tydelig på hvilket korps dere kommer fra. Fortell hva inntekten skal gå til. Kjøpere syns det er artig å vite!

  6. Uansett – godt humør og et smil er det beste salgstrikset 👏 Lykke til!
Søk
Driftes av Styreportalen AS